Fysiskt välmående bidrar till psykiskt välmående

I en stressig vardag är det för många svårt att prioritera tiden rätt. Kost och träning blir ofta lidande på grund av tidsbrist, trots att det, när kropp och hjärna utsätts för stress, är extra viktigt att leva hälsosamt i övrigt. Om man till exempel varit tvungen att arbeta sent en kväll är sannolikheten att man går och tränar och sedan äter något nyttigt relativt liten. I en sådan situation är det istället vanligt att man kanske köper med sig en pizza eller annan färdiglagad mat på vägen hem och sedan hamnar direkt i soffan framför TV:en.

En period med den här typen av leverne bidrar ofta till att man mår fysiskt sämre, går upp i vikt och blir tröttare. Detta leder ofta i sin tur till att man får sämre självkänsla, mindre ork och så vidare. Att vända allt rätt igen är inte alltid så lätt. Att komma på rätt köl vad gäller vikten kan man göra med hjälp av produkter från http://betterlife.se. Att i kombination med dessa bestämma sig för att man, till exempel varje tisdag och torsdag, inte får jobba över utan måste deltaga i redan inbokade träningspass. Boka in veckans träning redan på söndagen så blir det lättare att komma iväg på träningen när det är dags. Ett fysiskt välmående bidrar till ett psykiskt välmående och välbefinnande. Nedan får du bra tips på enkla övningar som du kan göra hemma, framför TV:en om du så vill, de dagar du inte hinner gå till gymmet.