Att andas rätt

Egentligen så är det inga svårigheter för oss människor att andas, hade det varit det så hade det inte vandra omkring så många människor på jorden som det nu gör. Och vi skulle i sådana fall gått runt med syrgasmasker på oss i nödfall. Men, när det kommer till att andas rätt så är det en helt annan femma och det är viktigare än vad vi tror. När vi blir stressade exempelvis blir vår andning påverkad i högre grad än vad vi tror, och om vi inte gör något åt detta så kan det få konsekvenser och påverka vårt vardagliga liv. Här kan du läsa mer om det vi skrivit om olika typer av träning som får dig i kontakt med din kropp och din andning. Nu, till andningen.

Tips för enklare andning

Viktigt att tänka på är att du måste bli bättre på att tänka på din andning och visa den respekt. Sedan är det viktigt att du ger det tid och inte börjar med för svåra övningar på en gång. Låt det ta tid och avancera successivt. När du känner dig stressad exempelvis så andas du högre upp i bröstkorgen och genom att andar lugnare och få kontroll på din andning får du bättre energiförbränning och blir lugnare. Så fort du tappar kontrollen så fokusera på ditt inre och bli närvarande för att få kontroll över dina andetag. Vidare är det bra att tänka till på vad det är som får din andning att reagera onormalt och lösa dessa problem för att återgå till ett mer harmoniskt liv.